عید نوروز سال ۱۳۹۹ مبارک باد – عید جنجالی همراه با کرونا

صدای قدم های عید نوروز سال ۱۳۹۹ نزدیک است. عطر شکفتن شکوفه های نوروز در هیاهوی کوچه های ذهن پیچیده، عید نوروز سال ۱۳۹۹. در سبد آرزوهایم، برایتان اندیشه ای آرام و زندگی مملو از آرامش می گذارم و با قاصدک های زیبا تقدیم دل پاکتان می کنم.
با عنایت به شیوع ویروس کرونا، بهترین سین هفت سین زندگیتان را سلامتی می خواهم.
لبتان پر خنده، لحظه هایتان بی هراس، قلبتان از مهر آکنده باد.

عیدی ما به شما افزایش فایل های رایگان سایت به مدت ۱۴ روز است. برای دیدن محصولات رایگان لینک زیر را بفشارید:

>>>محصولات رایگان ۱۰۰ تومانی<<<

سیاوش عزیزی

۱۳۹۹/۰۱/۰۱

 

عید نوروز و و نخستین سال خورشیدی ایرانی

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و مردم مناطق گوناگون فلات ایران،در طول تاریخ پیوسته و بدون انقطاع نوروز را جشن گرفته اند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می‌گویند.

عید نوروز 1399

نوروز ۱۳۹۹مبارک باد

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود. در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن را برپا می‌کنند.

 

نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌است. نوروز، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود. ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌دانند. و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را با روان و نگرش نو، در تن‌پوش تازه ای آغاز کنند.

 

نوروز، با عنوان رسمی «روز بین‌المللی نوروز»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر به ثبت جهانی رسیده‌است. این روز همچنین یکی از روزهای مقدس و اعیاد مذهبی زرتشتیان و بهاییان نیز به‌شمار می‌رود.