پرینتر سه بعدی و جلوگیری از جعل پول

ریز پردازنده های پرینتر سه بعدی شده با فلورسنت می توانند برای امنیت پول و جلوگیری از جعل استفاده شوند. محققان موسسه فناوری Karlsruhe و شرکت zeiss از میکرو ساختارهای پرینتر سه بعدی فلورسنت استفاده می کنند. این تکنولوژی از چاپ پول تقلبی جلوگیری می کند.

این نوآوری می تواند از جعل یادداشت های بانکی, اسناد و محصولات مارک جلوگیری کند. هنگامی که شما درباره چاپ و امنیت سه بعدی می شنوید, این اخبار اغلب مربوط به سازندگان هوشمند هستند که راهی برای از بین بردن سیستم های امنیتی ایجاد می کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با پرینتر سه بعدی و جلوگیری از جعل پول آشنا کنیم کنیم پس با مطلب خبری ما همراه باشید.

 

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی و جلوگیری از جعل پول

برای مثال , در این هفته ما شاهد یک شرکت امنیتی با استفاده از یک ماسک سه بعدی چاپ شده بودیم تا سیستم face id آیفون x را شکست دهد. با این حال, بعضی اوقات چاپ سه بعدی به سادگی برای حفاظت یا ارتقای سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. نو آوری جدیدی از موسسه فناوری کارلز روه و zeiss قصد دارد از یکی از مهم ترین ستون های جامعه حمایت کند. محققان معتقدند که تکنیک میکرو ساختار جدید سه بعدی خود می تواند یکی از بهترین روش ها در حصول اطمینان از واقعی بودن پول باشد. 

 

تفاوت سیستم دو بعدی و سه بعدی پرینت

امروزه ویژگی های امنیتی نوری مانند هولوگرام , اغلب بر اساس ریز ساختارهای دو بعدی است. با استفاده از میکرو ساختارهای فلورسنت سه بعدی چاپ شده , حفاظت از جعل می تواند افزایش یابد . میکرو ساختارهای سه بعدی چاپی ۱۰۰ میکرو متر را اندازه می گیرند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. اما با وجود اندازه آنها, ثابت کرده اند که بسیار موثر هستند. ریز پردازنده های سه بعدی چاپ شده به ساختار داربست cross grid , در نقاط فلورسنت مختلف رنگی قرار می گیرند. این یک سیستم نیست که شما به راحتی بر روی چاپگر fdm سه بعدی روی کامپیوتر خود پیاده کنید . در عوض , محققان از یک چاپگر لیزری از nanoscribe , یک چاپگر kit برای چاپ دو ساختار بزرگ با طول لبه فقط چند میلی متر یا سطوح میکرو ساختار که دارای چند سانتی متر مربع بودند, استفاده کردند.

ویژگی های امنیتی تولید شده در این روش نه تنها از ویژگی فردی است, بلکه در تولید بسیار پیچیده است. مطالعه کامل محققان، ویژگی های امنیتی مبتنی بر فلورسانس سه بعدی و لیزر سه بعدی، می تواند در اینجا یافت شود.

 

منبع: سایت xprinter3d

 

در صورت علاقه به بحث پرینت سه بعدی می توانید مطلب جنجالی پرینت سه بعدی جنین را مطالعه نمایید:

پرینت سه بعدی جنین